tisdag 7 maj 2013

Denna tisdag..


#1 Jollan kunde dansa hem i balettstrassen i sommarvärmen.
#2 Ett cerise linne som flitigt kommer användas i sommar från Fait.
#3 Vi bor rätt fint ändå..
#4 Mumsigt igår kväll
#5 Hembakade frökex till mellis


Hej hopp!

Idag blev det inte riktigt som tänkt. Lämnade barnen som vanligt vid lunch och gick hem för att sova, det var bara det att jag aldrig kunde somna..
Varmt, skällande hundar utanför, skolklass efter skolklass som skulle ha sina idrottslektioner precis utanför vårat fönster. Hej då sömn liksom.

Istället gick jag upp, satte på datorn och provsmakade mina frökex som jag gjorde igår.
Riktigt riktigt goda!
--> HÄR finns recept på dom, och kan varmt rekommendera att testa.

Och ja, här är en som numera äter lchf i hopp om att bli av med volangerna innan bikinin måste på. Sedan vore det himla skönt att bli av med mitt sockerberoende!
Har insett att det finns andra godsaker, så igår kväll slängde jag ihop kvarg bandat med mjölk och lite vaniljpulver, färska jordgubbar och rostad kokos, verkligen MUMS!


Sommaren kom idag, så varmt! Undra om det blir som förra året, att det är i maj det är fint och sedan blir det regn resten av sommaren.. hua, hemska tanke!

Jag och Jollan åkte ner till baletten i eftermiddags, och under tiden hon dansade tog jag en sväng på stan. Passade på att hämta ut mitt paket på Fait som nu var packat.
Vet inte om ni minns att jag hade turen att vinna ett presentkort hos dom i höstas, och nu hade jag äntligen hittat lite godbitar att klicka hem.

Lite kaffe nu och sedan iväg till jobbet, känns som att det kommer bli en låång natt.

Ta hand om er!!


Inga kommentarer: