tisdag 26 mars 2013

Våffeldagen igår, och självklart blev det våfflor till middag.

Kokade ihop lite egen jordgubbssylt från sommarens jordgubbar, så mycket godare än färdigköpt. Känner att det är dags att börja tömma frysen på bär nu.. snart kommer det väl förhoppningsvis nya.


Hej solen !

Känner ni att våren är på ingång? Trots att det ligger lite snö och is kvar,
och hela sjön fortfarande är snötäckt så är det äntligen varmare.
Snart snart packar jag ihop alla vinterkläder och övergår till skalkläder.

+ att vintern sakteligen börjar försvinna
- allt smågrus som ligger kvar


Båda trollen vaknade tidigt i morse, så det var bara att gå upp och se glad ut.
Istället för att slänga mig på soffan efter frukost (som det vanligtvis blir), så satte jag igång att städa.
Skafferiet som har varit organiserad oordning, blev äntligen bara ordning i.
Så nu kan nog fler än jag hitta där.

Sedan gick jag, barnen och hund ut i skogen och plockade björkris. Såg ut som en mindre skog i badkaret när vi kom hem.
Band snabbt ihop en krans och la på ett fat, och tanken är att det skall i lite ägg där i också och föreställa ett fågelbo.
Äggen blir morgondagens projekt, med förra årets påskägg, tapetklister, papper, snören och en stor portion tålamod.

Nu blir det lunchvila med lite bokläsning, och sedan ner till baletten.

Ha en finfin tisdag ♥

KRAM

Inga kommentarer: