måndag 1 april 2013

Glad Påsk lite såhär i efterhand,
eller vi är ju faktiskt fortfarande kvar i påskhelgen.


Årets påskparad var en minst sagt kylig upplevelse! Nollgradigt och nordlig vind, hua!!
Barnen var nöjda och det var väl huvudsaken.


Äggen som vi gjorde i veckan av gamla påskägg, tapetklister, papper och lite färg.



Påskdukning i lila. 


Egentligen skall det nog vara ett ägg, men visst ser det ut som ett getingbo?
Hänger just nu och dinglar på stången i köket.


Hej fina läsare!

Det har varit fullt upp, och när det varit lugnt en stund har jag varit alldeles för trött för att skriva här.

I fredags blev det bara 3 timmars sömn efter jobbet, på tok för lite men barnen förde ett himla liv, och jag kände mig för stressad för att sova.
Så satte igång och storstäda samtidigt som jag i princip halsade kaffe, och tryckte i mig godis för att hålla mig vaken. 

I lördags var det påskparad i stan, så jag, mamma och barnen gick ner för att delta i detta.
Så himla kallt, och jag önskade bara att det skulle ta slut, men barnen var ändå nöjda som tur var.

På kvällen hade vi fina vänner på besök, Fredrik briljerade i köket, morfar sköt raketer och barnen busade hela kvällen. Så lyckat!

& det var ju faktiskt inte bara påsk, jag råkade även fylla år ;)

Om jag inte minns helt fel var det 16år sedan sist påskafton inträffade på min födelsedag.


Igår var vi ute nästan hela dagen, så himla härligt väder!
Grillade korv till lunch, sopade bort höstens löv, tog fram ute-möblerna, fikade och bara njöt.

Idag blir det kalas, och mamma kom med förslaget att ha det ute och så får det bli.
Tur att vi köpte nya skalkläder i lördags, dom lär behövas redan idag!

Välkommen våren!

Inga kommentarer: